Hoe kan ik de melding eerder laten verschijnen dat er een flitser in de buurt is? #
Wilt u dat flitsers eerder verschijnen op de UI van ons Flitsmeister-script? Volg onderstaande stappen om de meldingsradius aan te passen.
🔧 Stappenplan: Flitsers eerder laten verschijnen #
Stap 1: Open het juiste bestand #
- Ga naar de resource-map van het Flitsmeister-script.
- Open het bestand:
fs-flitsmeister\client\main.lua
Stap 2: Zoek de juiste regel #
- Navigeer in het bestand naar regel 60.
- U ziet een codefragment zoals hieronder:
if dist < value.radius + 100 then
Stap 3: Pas de radiuswaarde aan #
- Verhoog de standaardwaarde 100 in de regel.
- Hoe hoger de waarde, hoe eerder de flitser wordt gemeld in de UI.
Voorbeeld:
Als u de waarde wijzigt naar 200, ziet de regel er als volgt uit:
if dist < value.radius + 200 then
Let op: Het script kan niet controleren of u zich op de juiste weghelft, weg of y-waarde bevindt.
Mijn overheidsvoertuigen worden geflitst? #
Worden uw overheidsvoertuigen ten onrechte geflitst? Dit probleem kan worden opgelost door de configuratie van uw voertuig en het script te corrigeren. Volg onderstaande stappen om ervoor te zorgen dat uw overheidsvoertuigen niet meer worden geflitst.
🔧 Probleemoplossing: Overheidsvoertuigen niet laten flitsen #
Stap 1: Controleer de config.lua
#
- Open het bestand:
fs-flitsmeister\config.lua
- Controleer regel 18. Standaard wordt hier ingesteld dat overheidsvoertuigen niet worden geflitst:
[18] = true, -- Emergency
- Als deze regel ontbreekt of is aangepast, herstel deze dan naar de standaardwaarde.
Stap 2: Controleer de vehicles.meta
#
- Navigeer naar de
vehicles.meta
-map van het betreffende voertuig.
Bijvoorbeeld:resources/[voertuigmap]/vehicles.meta
- Zoek in het bestand naar de volgende regel:
<vehicleClass>VC_X</vehicleClass>
(Waarbij X een variabele waarde is, afhankelijk van het type voertuig.)
Stap 3: Pas de voertuigklasse aan #
- Wijzig de regel in de
vehicles.meta
naar:<vehicleClass>VC_EMERGENCY</vehicleClass>
- Sla de wijzigingen op.
Stap 4: Herstart het voertuig en script #
- Herstart de resource van het voertuig en het script via de serverconsole of txAdmin:
restart [voertuigmap] restart fs-flitsmeister
Hoe verander ik het bedrag van de flitsboete? #
De economie van elke server is uniek en vraagt mogelijk om andere boetebedragen voor snelheidsovertredingen. Volg onderstaande stappen om het bedrag van de flitsboete eenvoudig aan te passen in uw Flitsmeister-script.
🔧 Stappenplan: Boetebedrag aanpassen #
Stap 1: Open het configuratiebestand #
- Ga naar de configuratiemap van het Flitsmeister-script.
- Open het bestand:
fs-flitsmeister\config.lua
Stap 2: Zoek de FINE_MULT
waarde #
- Navigeer naar regel 6 in het configuratiebestand.
U ziet een regel zoals hieronder:FINE_MULT = 10
Stap 3: Pas de boetemultiplier aan #
- Verhoog of verlaag de waarde 10 naar uw gewenste boetebedrag per te hard gereden kilometer.Voorbeeldberekening:
- Standaardwaarde: 10
Snelheid: 90 km/h
Toegestane snelheid: 80 km/h
Berekening:(90 - 80) * 10 = €100,- boete
- Waarde: 20
Snelheid: 90 km/h
Toegestane snelheid: 80 km/h
Berekening:(90 - 80) * 20 = €200,- boete
- Standaardwaarde: 10
- Pas de waarde aan naar wat het beste past bij de economie van uw server.
Stap 4: Sla op en herstart het script #
- Sla uw wijzigingen op in het configuratiebestand.
- Herstart de resource via de serverconsole of txAdmin:
restart fs-flitsmeister
Hoe voeg ik extra flitspalen toe aan mijn server? #
Flitspalen verbeteren niet alleen de verkeersveiligheid, maar kunnen ook een extra inkomstenbron zijn voor uw server. Volg onderstaande stappen om eenvoudig extra flitspalen toe te voegen aan uw Flitsmeister-script.
🔧 Stappenplan: Extra flitspalen toevoegen #
Stap 1: Open de configuratie #
- Ga naar de configuratiemap van het Flitsmeister-script.
- Open het bestand:
fs-flitsmeister\config.lua
Stap 2: Zoek het FLASHERS
-gedeelte #
- Navigeer naar de sectie die begint met:
FLASHERS = {
- Hier vindt u de bestaande configuratie van flitspalen.
Stap 3: Voeg een nieuwe flitspaal toe #
- Kopieer onderstaande template en voeg deze na de laatste
}
in hetFLASHERS
-gedeelte toe:{ position = vector4(X, X, X, X), speed = X, -- kmh radius = 20.0, prop = `flitspaal` },
- Pas de volgende waarden aan:
- Coördinaten (
vector4
): Vul de gewenste positie in.
Coördinaten kunnen eenvoudig worden gekopieerd in-game via TxAdmin:
Main -> Teleport -> Copy Coords
.
Let op: Verlaag het derde coördinaat (Y) met 1 om de flitspaal correct op de grond te plaatsen. - Snelheid (
speed
): Stel de maximale snelheid in die geldt voor de weg waar de flitspaal staat.
- Coördinaten (
Stap 4: Voorbeeldconfiguratie #
Voorbeeld van een flitspaal:
{
position = vector4(215.5, -810.3, 29.7, 180.0),
speed = 80, -- kmh
radius = 20.0,
prop = `flitspaal`
},
Stap 5: Sla op en herstart het script #
- Sla de wijzigingen op in het configuratiebestand.
- Herstart het Flitsmeister-script via de serverconsole of txAdmin:
restart fs-flitsmeister
💡 Tips bij het plaatsen van flitspalen #
- Vermijd drukke gebieden: Plaats geen flitspalen in de buurt van bruggen of waar meerdere wegen dicht bij elkaar liggen. Dit voorkomt onjuiste detecties.
- Houd de snelheid realistisch: Zorg dat de ingestelde snelheid past bij de weg en omgeving.
Met deze handleiding kunt u eenvoudig extra flitspalen toevoegen aan uw server. Heeft u nog vragen? Neem contact op via onze discord.
© FiveM Services